-livet i en norrlandsträdgård

söndag 3 april 2011

Så glad.....

Nu  blev ett långt hopp mellan inläggen. Ibland behöver man lägga fokus på annat. Men nu är iallafall renoveringen av hall snart till ända,  bara en lite sista 'piffning' i form av nya gardiner är kvar. Vi är riktigt nöjda över vår nya data/kontor/syhörna i hallen, nu är det slut på kaoset :) Ett  material som jag rekomenderar starkt är reparationsgips 6mm, som vi använt för första gången i vårt 'gamhus'. Väggarna blir som nya, även om det tar lite tid att få på plats, vi har snétak och inte en rak vägg :/

Nu till något annat, för idag blev jag sååå glad......
 ......när jag upptäckte dom första snödropparna i trädgården...

......jag hade inte väntat mig få se dom än när det ser ut så här i trädgården, 
 det är väldigt mycket snö kvar än.
Bara en liten remsa hade tinat fram närmast huset och vips fanns dom där, våren är fantastiskt :D
Idag har vi haft 10 plusgrader!!

Ha en fin söndagskväll

7 kommentarer:

  1. Vad härligt när de första vårblommorna kommer. Vi har också mycket snö kvar men nu har det regnat kraftigt i natt och hela förmiddagen så bara av det har det minskat rejält. Kram

    SvaraRadera
  2. så härligt med vårtecken!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Hej Stina!
    Härligt med vårtecken!
    Hos mig finns inga ännu :=)
    Önskar dig en härlig kväll!

    SvaraRadera
  4. vi har inga vårtecken på marken ännu här heller, så destu större är njutningen att titta på er andras!
    fina foton!

    ha de bra

    susanne

    SvaraRadera
  5. Du har då vårblommor hos dig. Mina står i uterummet.

    Nu är det en ljuvlig tid bara det inte blir så grått och disigt, men idag så får vi en riktigt fin dag.
    Härligt när det börjar töa på riktigt snön ligger djup här ochså. Men nu sätter det nog fart.
    Jag skall ta mig en tur ut till sommarstället där vi har trädgården och se till för haren är ju där och biter av klätterrosorna fast det är nät runt omkring:o(

    Täckning av barrväxterna skall ochså göras de som börjar titta fram.


    Ha en fin fortsättning på veckan
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jojo, lite regn på det som är kvar så är det inte kvar länge till. Fast sol fungerar ju förstås också...

    SvaraRadera
  7. Visst är våren fantastisk!! Underbara snödroppar som tittat fram hos dig, nu går det snabbt bara värmen kommer!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina