-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 11 augusti 2010

Lite ruffsiga rosa.....

Jag tycker det är charmigt med lite ruffsiga blommor, dom ser lite "fint" slarviga ut.

Busk/Klätterrosen William Baffin blommor slår alltid ut lite sött spretigt i mitten. Får liksom inte till det sista :)

 
Den rosa Temyntan Monarda "Aquarius" är ruffsig i flera våningar .......
...... en mysigt skön avslappnad växt, inte så noga med frisyren :D


Fackelblomster har också långa härliga småruffsiga blomställningar nu.

En skön kväll har det varit, har varit ute och grävt och fotat lite. Det är dags att utöka rabatterna igen....

Ha det gott



2 kommentarer:

  1. Trevliga rufsiga blommor. Rosen är nog trots allt min favorit! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor,jag älskar den färgen! Rosen är ju otroligt vacker, vore nåt att satsa på för mig, för kanadensarna har klarat sig bäst här, av de rosor jag har!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina